اخبار ارزهاي ديجيتال & بيت كوين اخبار ارزهاي ديجيتال & بيت كوين .

اخبار ارزهاي ديجيتال & بيت كوين

شبكه بلاك چين

در ابتدا ساختار اينترنت را بررسي مي كنيم تا بهتر متوجه مفهوم بلاك چين شويم
اينترنت به شبكه‌اي از كامپوترها گفته مي‌شود كه توسط اتصالات ديجيتالي خاص كه به آنها پروتكل گفته مي‌شود به هم متصل مي‌شوند و مي‌توانند به تبادل انواع داده بپردازند.

بيشتر سرويس‌هاي اينترنتي يا به طور كلي سرويس‌هاي مبتني بر شبكه‌هاي الكترونيكي به شكل متمركز طراحي شده‌اند. به اين معني كه داده‌ها و نرم‌افزارهايي كه يك سرويس به آن‌ها نياز دارد روي يك كامپيوتر يا شبكه كوچكي از كامپيوتر‌ها قرار مي‌گيرد كه به اين كامپيوترها سرور يا كامپوتر كارساز گفته مي‌شود. بقيه كامپيوتر‌ها كه كلاينت و يا كارخواه ناميده مي‌شوند، با فرستادن درخواست اطلاعات به اين سرور مركزي و دريافت آن‌ها مي‌توانند از سرويس مورد نظر استفاده كنند. يكي از مشكلات اصلي اين ساختار اين است كه از آن‌جاييكه همه داده‌ها بر روي يك يا چند سرور متمركز شده است، اگر اين سرورها به هر دليلي از بين رفته يا از شبكه خارج شوند، سرويسي كه ارائه مي‌دادند هم از دسترس خارج مي‌شود. گاهي ممكن است حتي تمامي اطلاعات ذخيره شده بر روي يك سرور از بين برود.

در مقابل اين ساختار نسبتا سنتي، ساختارها و تكنولوژي‌هاي جديدتري به وجود آمده‌اند كه شكل غيرمتمركزتري دارند. يكي از اين تكنولوژي‌ها، تكنولوژي بلاك‌چين هست. در تكنولوژي بلاك‌چين به‌جاي اينكه داده‌ها و نرم‌افزارها روي يك سرور متمركز قرار داده شوند، تعداد زيادي نسخه از آن‌ها روي تعداد زيادي كامپيوتر و به شكل غير متمركز قرار مي گيرند و در واقع تمامي كامپيوترهاي شبكه هم زمان نقش سرور و كلاينت (كارساز و كارخواه) را بازي مي‌كنند. براي دسترسي به سرويس مورد نظر كافيست به هر كدام از اين نسخه‌ها دسترسي پيدا كنيم. از آن‌جاييكه همه داده‌ها بر روي صدها و يا هزاران كامپيوتر ذخيره و همزمان بروزرساني مي‌شوند امكان از بين رفتن داده‌ها و يا رخ‌دادن اشتباه در ذخيره‌سازي به مقدار زيادي كاسته مي‌شود.

قابليت هاي بلاك چين با بيت كوين اولين ارز ديجيتالي كه به وجود آمد مطرح شد .


برچسب: بلاك چين، بلاكچين، اخبار بلاك چين، مقالات بلاك چين،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۱:۲۶ توسط:coinextend موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :